logo
Promotiona tools M and S

Vocabulary tasks

1. Match the following Russian word combinations with their equivalents from the box.

Рекламная кампания; содействовать развитию торговли; дурная слава; рекламное агенство; исследование коньюнктуры определенного рынка; средство массовой информации; макулатурная почта (реклама); иллюстрированный прейскурант для выписки товаров почтой; торговая марка; разработать определенный сорт товара; внедрить на рынке определенную марку товара; товар, пользующийся наибольшим спросом; приверженность покупателя определенной группе товаров; торговое наименование; условное название однотипных товаров.

mail-order catalogue publicity campaign market research develop a particular brand

publicity agency promote trade generic name launch a particular brand

mass media brand loyalty junk mail market leader trade name brand bad publicity

2. Using the word combinations from the previous task, make up your own sentences related to promotion of goods.

Think ahead

1. In your opinion, is there any difference between PR and publicity? Give your reasons.

2. Producers use different means of sales promotion. Which of them are familiar to you from your shopping experience?

3. Nowadays personal selling is rather popular but many people do not accept this promotional tool. How can you explain this fact?

Text 5.5. Read the text and discuss which promotional tool is the most efficient in your opinion and why.